KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

Realizując wymogi art.13 ust.1 i ust.2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO” Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję o przysługujących Pani/Panu na mocy cyt. rozporządzenia prawach. 

[Administrator Danych Osobowych]

Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest: Spółka cywilna: Pomorska Specjalistyczne Gabinety Lekarsko-Psychologiczne Sotwin Grochocki z siedzibą pod adresem ul. Pomorska 10/1, 30-039 Kraków, NIP: 677-252-36-23., adres email: gabinetpomorska@gmail.com  telefon: 12/ 43116 30; tel. kom. 790 233 171

[Inspektor Ochrony Danych] Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym w sprawach przetwarzania danych można kontaktować się poprzez adres e-mail: annasotwin.iod@gmail.com lub telefonicznie  pod nr tel. 506-084-700.

[Cel przetwarzania i związane z nimi podstawy przetwarzania] Administrator przetwarza dane osobowe Pani/Pana/Dziecka tylko i wyłącznie na podstawie prawa i w ściśle określonych celach, tj.:

  1. w celu oddziaływań w zakresie zdrowia psychicznego: informowanie o możliwości udzielenia świadczenia, diagnozy, opiniowania, orzekania, udzielania pomocy psychologicznej, pedagogicznej, psychoterapii, prowadzenia konsylium, konsultacji i badań wielospecjalistycznych, tworzenia dokumentacji. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit a)  RODO w związku z art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podanie danych jest dobrowolne, jednak bez ich podania nie będzie możliwe świadczenie na rzecz Pacjenta usług w ramach prowadzonej działalności w zakresie zdrowia psychicznego i porady psychologicznej,
  2. w wyjątkowych przypadkach jak ochrona zdrowia lub zagrożenia życia pacjenta na podstawie  art.6 ust. 1 lit d) – tj. przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą;
  3. w realizacji zadań wynikających ze Standardów Ochrony Małoletnich – na podstawie art.22b i 22c. ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich z jej późniejszymi zmianami, dane osobowe Pacjenta/Jego opiekunów prawnych, tj. imię i nazwisko, nr PESEL, adres zamieszkania, są przetwarzane przez osobę wyznaczoną do realizacji zadań;
  4. w celu kontaktu dotyczącego dat i godzin spotkań: dane osobowe Pacjenta/Jego opiekunów prawnych, tj.: imię i nazwisko, nr telefonu do kontaktu, adres e-mail są przetwarzane w związku realizacją udzielenia świadczenia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a);
  5. w celu superwizji i interwizji – czyli merytorycznego nadzoru oddziaływań w zakresie zdrowia psychicznego wymienionych w lit. a) – informacje dotyczące Pacjenta/Jego opiekunów prawnych, w tym wyniki diagnozy i badań, przekazywane są w sposób uniemożliwiający identyfikację konkretnej osoby (zachowana jest pełna anonimowość obligowana zachowaniem tajemnicy zawodowej);
  6. w celach szkoleniowych i badawczych – informacje dotyczące Pacjenta/Jego opiekunów prawnych, w tym wyniki diagnozy i badań, przekazywane są w sposób uniemożliwiający identyfikację konkretnej osoby (zachowana jest pełna anonimowość obligowana zachowaniem tajemnicy zawodowej);
  7. w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz wypełnienia obowiązków podatkowych: wystawianie rachunków/faktur za wykonane usługi. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w tym celu jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości. Podanie danych jest wymogiem ustawowym,
  8. w celu wystawienia zaświadczenia/opinii psychologicznej – Przetwarzane kategorie danych to dane osobowe, które pochodzą bezpośrednio od Pani/Pana tj. imię i nazwisko, nr PESEL Pani/Pana/Dziecka, adres zamieszkania, adres e-mail, telefon kontaktowy lub inne dobrowolnie udostępnione dane przez osobę upoważnioną/ opiekuna prawnego dziecka (art. 6 ust. 1 lit f w zw. z art. 17 ust. 2 u.p.p. oraz art. 97 Kodeks rodzinny i opiekuńczy).
  1. [Odbiorcy] Odbiorcami danych osobowych Pani/Pana/Dziecka będą wyłącznie organy i podmioty lub osoby uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (min. art. 97 Kodeks rodzinny i opiekuńczy). Zachowanie tajemnicy zawodowej jest podstawą nawiązania prawidłowego kontaktu z klientem i wykonywania zawodu zaufania publicznego. Ponadto dane mogą zostać przekazane dostawcom usług zapewniającym odpowiednie rozwiązania techniczne oraz organizacyjne (np. dostawcy usług informatycznych, personel niemedyczny), usług prawnych i doradczych, w przypadku potrzeby dochodzenia należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym), 
  2. [Okres przechowywania] Pani/ Pana dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO zebrane w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym prawa podatkowego będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia tych obowiązków:
  1. dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względu na obowiązki podatkowe przetwarzane są przez okres wskazany w art. 74 ustawy o rachunkowości, tj. co do zasady przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą,
  2. w przypadku, gdy dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane osobowe przetwarzane będą do czasu cofnięcia przez Panią/Pana tej zgody, Cofnięcie zgody w dowolnym momencie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
  3. w przypadku, gdy dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO dane osobowe przetwarzane będą do czasu zakończenia wszelkich czynności faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji umowy lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
  4. [Prawa] Pani/Panu przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, jak również prawo do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Przysługuje także prawo do wycofania wyrażonej zgody w dowolnym momencie, a wycofanie zgody może nastąpić przez jednostronne oświadczenie i nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pani/Panu przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  5. [Zautomatyzowane podejmowanie decyzji] Dane osobowe przetwarzane przez Administratora w związku z wykonaniem usług nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  6. [Obowiązki Administratora] Zgodnie z art. 24 ust.1 RODO wszystkie posiadane dane są zabezpieczone przed niepowołanym dostępem osób trzecich. W stosunku do plików komputerowych przechowywane są w formatach plików szyfrowanych, zabezpieczonych hasłem dostępu. Natomiast dostęp do dokumentacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie. Dokumentacja w postaci papierowej przechowywana jest w miejscach fizycznie zabezpieczonych przed dostępem nieupoważnionych osób trzecich.